FANDOM

Neopets - אתר של חיות וירטואליות ברשת, שבו משתמשים יכולים ליצור ולטפל בעד ארבע חיות וירטואליות, לקנות להם אוכל, צעצועים וחפצים אחרים במטבע הוירטואלי המקומי שנקרא Neopoint (או NP בקיצור). ניתן להרוויח NP דרך השתתפות במשחקים, השקעה בשוק מניות מקומי, מסחר וניצחון בתחרויות. בנוסף, יש גם את עולם Neopia, ניופא, שאפשר לחקור, ופורומים, הודעות פרטיות וגילדות שבהם המשתמשים יכולים לשחק.

האתר הוקם ב־25 בנובמבר 1999, על ידי אדם פאוול ודונה וויליאמס, ורובו נקנה זמן קצר לאחר הקמתו על ידי דאג דורינג. ב־20 ביוני 2005, Viacom, ענקית המדיה האמריקאית, קנתה את החברה, "Neopets, inc" בעסקה ששווייה 160 מליון דולרים. נכון ל-1 במאי 2007, החברה מדווחת על יותר מ־139 מליון חשבונות רשומים, יותר מ־200 מליון חיות, ודרוג Alexa של 166.

גרסה של האתר בתשלום, שידועה כ- Neopets premium, מציעה יתרונות, ואפשרויות משחק נוספות, עבוד תשלום חודשי של $7.99. ניופטס בע"מ, מייצרת ומוכרת בנוסף מגוון של מוצרי ניופטס, כמו בובות פרווה, מדבקות, מחברות, שני משחקי קונסולות ומשחק קלפים, שאינם נמכרים בארץ. מספר נושאים, כמו פרסום סמוי, משחקים שמבוססים על הימורים, בעיות טכניות ושירות לקוחות צנוע, הם נקודות שנויות במחלוקת באתר.

סביבהעריכה

מאמר ראשי ניופא

ניופטס קיימת על כוכב הלכת הפיקטיבי של ניופא (Neopia), שמחולק למספר עולמות ועולמות משנה, שמבוססים על נושא מסוים. לכל עולם כזה יש חנויות מיוחדות, משחקים ופעילויות נוספות שמבוססות על הנושר המרכזי שלו.

העולמות האלה, בדרך כלל מוצגים לראשונה במשחק, דרך עלילות שכוללות "גילוי" או "הרס" שלהם. לדוגמה, Maraqua נהרסה במקור על ידי Captain Dread והפיראטים שלו בעלילה אחת, אבל נבנתה מחדש בעלילה אחרת, "Curse of Maraqua". בעלילת המדבר האבוד, העיר Qasala יצרה קשרים דיפלומטיים עם העיר Sakhmet, אחרי שהיא נבנתה מחדש, ושתיהן נעשו נגישות לשחקנים.

ב-24 ביוני 2006, המפה התעדכנה כך שחקנים יוכלו לגשת, לצד השני של הכוכב, שעד אז היה מוסתר.

Lutari Island (עולם בסגנון שבטי), נגיש רק אחרי שנרשמים ל- Neopets Mobile, שירות בתשלום שמאפשר גישה לניופטס מרחוק, בטלפון הנייד, בחברות T-Mobile ו- Cingular Wireless.

נכון לאמצע 2007, עולם הג'לי הוא העולם היחיד שלא נגיש דרך מפת הניווט המרכזית. הקיום שלו מוכחש בעקביות בידי צוות ניופטס (כבדיחה), אף על פי שיש לו מספר התייחסויות באתר, כמו הפורום של עולם הג'לי, והמשחקים שמבוססים (Jelly Blobs of Doom ו- Bouncy Supreme) מפנים אליו ישירות.

עלילותעריכה

מאמר ראשי עלילות בניופטס

עלילות הן סיפורים בהמשכים, שנוצרים על ידי צוות האתר. חלקי הסיפור מתפרסמים במשך מספר חודשים, בהפרשים של מספר ימים בין חלק לחלק, ובין עלילה אחת לשנייה יש הפסקה של מספר חודשים. העלילות לרוב עוסקות בעולם בניופא, שמאויים על ידי נבלים מסויימים. לעלילות יש תמיד סוף טוב, בו הגיבורים של העלילה מצליחים להציל את העולם.

לעלילות הנוכחיות בניופטס יש סגנון של ספר קומיקס, והן מובילות לרוב לשינויים בסביבת המשחק, כמו הוספת עולם או עולם משנה למשחק. במהלך העלילה ישנה בדרך כלל פעילות, שניתן לבצע אותה לזמן מוגבל בתקופה, שבה חלקי הסיפור מתפרסמים. פעילות כזאת יכולה להיות פתירת תעלומה, על ידי חיפוש רמזים לפענוחה, או השתתפות ב"מלחמה" בין שני הצדדים בסיפור (בזירת הקרבות של האתר), כדי לעזור לאחד מהם (בדרך כלל הטובים, אבל לעיתים ניתנת אפשרות לבחור). השתתפות בפעילות נותנת למשתתפים נקודות וגביעים מיוחדים, שמוצגים בדף השמתמש שלהם באתר, בהתאם למידת הצלחתם במשימות. כמו כן מחולקים חפצים מיוחדים למשתתפים, ולעתים גם NP.

אירועים שנתייםעריכה

אחד באפרילעריכה

ניופטס ידועה בבדיחות האחד באפריל שלה. הבדיחות של שנים קודמות כללו:

  • 2000: פרסום רשימה של חיות, שמצוירות גרוע, שנפלו בשלבי תכנון שונים.
  • 2001: רענון של החיות נתן להם שמות שונים ומראה חדש.
  • 2002: הכספות של משתמשים באתר היו ריקות כי כל החפצים שבהם [www.neopets.com/newfeatures.phtml?arr=2002-04-01 נגנבו].
  • ניופטס הפכה להיות ניופטז, גירסה קולית יותר של האתר. המראה של האתר השתנה, ה- NP נעלמו והפכו את כל החפצים באתר, כולל היקרים ביותר, לחינמיים.
  • 2004: חבילת הרחבה חדשה של משחק הקלפים היתה אמורה לצאת, בהתבסס על "Quiguki", שבאים מהעולם הדמיוני "Quigara".
2005: 15 חיות חדשות נוצרו, והצוות של האתר אמר שהוא ישחרר את כולם. בנוסף, כמות החיות של כל שחקן יוכל להחזיק תעלה ל 10. אחרי הבדיחה, שחקנים רבים רצו להחזיק כמה המחיות המזויפות. צוות האתר נענה לבקשה, ובהצבעה שפירסם, היצור שדומה ללמה זכה והפך בכמה שינויים קלים, להיות הניופט, Gnorbu.
  • 2006: NeoCharge מערכת שהיתה אמורה להתחיל לגבןת "מס" של NP משחקנים בהתבסס על מספר הדפים שהם ביקרו באתר, שנוצרה כביכול כדי למנוע יותר מדי רענוני דפים ועומס על האתר.
  • 2007: זירת הקרבות של האתר, ה- Battledome, וכל מה שקשור אליה (הפורום, החנויות, היסטוריית הקרבות של השחקנים ועוד) ירדו מהאתר ליום שלם.

Advent Calendarעריכה

Advent Calendar, היא פעילות שנמשכת לאורך כל אורך "חודש החגיגות" (דצמבר). בכל יום בחודש, משתמש יכול לבקר ב- Advent Calendar, לראות סרטון אנימציה, ולאסוף פרס, שכולל NP וחפת כלשהו.

גביע אלתדורעריכה

ב-2006, גביע אלתדור התחיל כתחרות במשחק Yooyuball שדומה לכדורגל, ונמשך כחודשיים. הכדור במשחק היה למעשה PetPet, ה- Yooyu, שהפך לכדור בזמן המשחק. שש עשרה קבוצות מהעולמות השונים בניופא השתתפו באירוע, שבו המשתמשים יכלו לבחור צד. אחרי סוף התחרות, המשחק Yooyuball ירד מהאתר.

גביע אלתדור 2, חזר ביוני 2007, גביע אלתדור 2007. אף על פי שמספר הקבוצות נשאר זהה, Kreludor לא השתתפה בתחרות, ובמקומה הופיע קבוצת Shenkuu. שני משחקים נוספים הוספו לתחרות בנוסף ל Yooyuball והם Slushie Slinger, ו- Make Some Noise.

Neopetsעריכה

ניופטס הם השם של התושבים העיקריים של ניופא. נכון ליוני 2007, יש 54 סוגים שונים של ניופטס, שחלקם נדירים, או מוגבלים. כל משתמש יכול להחזיק עד ארבע חיות לחשבון. ניופטס יכולים ללבוש בגדים, או להצבע בצבעים שונים.

Petpetsעריכה

פטפטים הם חיות המחמד של הניופטס. הם נמצאים בחנויות בכל רחבי ניופא, וכוללים בין היתר את ה Slorg, Feepit, Babaa, וה- Meepit. פטפטים יכולים לעשות כמה פעולות שהניופט שמחזיק אותם לא יכול לעשות, כמו למשל להעיר את ה- Trumaculus (פטפט ענקי שיגול לאכול את הפטפט של המשתמש), או לקפוץ לחור ה-Symol המסתורי. בעבר, פטפטים יכול לעזור בזירת הקרבות, אך אפשרות זו הורדה מן האתר. למרות זאת, כיום יש לפטפטים זירת קרבות משלהם שנקראת "Petpet Battle Arena".

ניופט יכול דבר עם הפטפט שלו ע"י הקשה של מה שהוא רוצה להגיד. הפטפט עונה אז באחת מסדרה של תגובות אפשריות שמשתנות לפי הסוג של הפטפט. בנוסף, כמו לניופט יש לפטפט רמות, שניתן להעלות אותם דרך זירת הקרבות, או דרך הצלחה במשחק להעיר את ה Trumaculus. פטפטים יכולים להצבע במגוון של צבעים, דרך מברשות הצבע שמיועדות להן.

PetPetPetsעריכה

גם לפטפטים יכולים להיות חיות מחמד, שנקראים פטפטפטים, באים בצורה של חרק, וחיים על גבו. ניתן להשיג אותם דרך אירועים אקראיים נדירים, ולמכור אותם תמורת NP, או להצמיד אותם לפטפט. כדי להצמיד אותם לפטפט, המשתמש צריך להשאיר אותם בחפצים שלו, עד שהם יקפצו באקראי על הפטפט של הניופט הפעיל שלו. לא ניתן להסיר פטפטפטים מהפטפט, אך אם מסירים את הפטפט מניופט שלו, הפטפטפט שהיה צמוד אליו נעלם. כמה מהם הכרחיים להשגת אווטר, כמו ה- Mootix או ה- Moach.

מברשות צבעעריכה

ישנם סוגים מסויימים של מברשות צבע, ששחקנים יכולים להשתמש בהם כדי לצבוע את הניופט שלהם. רבים מהם נדירים, כמו מברשת הצבע של הפיראטים. ניתן להשיג מברשת צבע דרך קנייה ממשתמש אחר, זכייה במשחקים Tombola או ה- Fruit Machine או דרך אירוע אקראי. כדי להשתמש במברשת צבע, צריך ללכת Rainbow Pool, ובנוסף שהצבע יהיה זמין עבור היונפט.

ניתן לשנות את הצבע עבור הניופט בדרכים אחרות חוץ ממברשות הצבע. ה- Chia אחד הזנים של הניוטפס, יכול לשנות את הצבע שלו, לאספרגוס, גזר, אפונה ועוד צבעים רבים, אחרי שהוא אוכל סוג מיוחד של Chia Pops קסומים. צבעים מסוימים כמו ג'לי, או קרח שמשנים את המבנה של הניופט, ניתנים להשגה רק דרך המעבדה הסודית, שזמינה אחרי שמשלימים את המפה Secret Laboratory Map. בנוסף, המעבדה יכול לשנות את צבע החיה לחלק מהצבעים שזמינים דרך מברשות הצבע, באקראי.

משחקיותעריכה

יש מספר פעילויות ששחקנים יכול לבצע כדי להתקדם למטרתם. הם יכולים לאמן את הניופט שלהם להיות לוחמים כדי להשתתף במלחמות שקורות מדי פעם, בדרך כלל כשעולמות חדשים "מתגלים", כמו גם להלחם נגד האויבים הרגילים במשחק או להלחם נגד ניופטים אחרים. הם יכולים גם להפוך לסוחרים, ולאסוף ולמכור חפצים יקרים. אנשים יכולים גם לשלוח את תמונותיהם או סיפוריהם, ולהפוך לידועים בזכור כישוריהם היצירתיים.

רוב המשחקים באתר מחולקים לשלושה קטגוריות: מחשבה, הרפתקה ומזל. הם כוללים משחקים כמו, "חנה ומערות הקרח", משחק רב שלבי שבו אתם מנחים את חנה ואת העוזר שלה ארמין דרך מערות קרח ברמות קושי עולות, כשאתם אוספים אוצרות ונמנעים ממפלצות שלג. משחקי מחשבה הם משחקים שדורשים קצת מחשבה בזמן המשחק, כמו "Spell-or-Starve", משחק שבו אתה צריך לאיית מילים על ידי הקשה על האותיות שבלוח. משחקי מזל כוללים סוגים שונים של משחקי מזל כמו משחק מחבואים עם קלפים, ו-Krawps.

משחקי פלאש/Shockwaveעריכה

רוב המשחקים באתר הם משחקי Flash או Shockwave, שדורשים שתוכנה מסוימת תהיה מותקנת על המחשב של השחקן, כדי לפעול. רבים מהמשחקים דומים בניופטס למשחקים ישנים יותר, כמו למשל "Meerca Chase 1 and 2" שדומים לסנייק, ו-"Korbat's Lab" ו- "Frumball" שדומים למשחק Breakout, ו-Arkanoid.

הניקוד מהמשחקים האלה יכול להישלח שלוש פעמים ביום (חמש פעמים במהלך שבוע היומולדת של ניופטס, 15-22 בנובמבר), כדי לקבל עד 1,000 NP למשחק, בהתאם לגובה הניקוד. משתמשים מוכשרים מאוד יכולים להשיג גביע או אווטר, או יכולים להשתתף ב-World Challenges בשביל חפצים ו-NP.

יש גם משחק יומי נבחר, בו כמות הניופוינטים שאפשר לקבל מוכפלת. זאת גם הסיבה, שבגללה המשחק הנבחר זוכה בדרך כלל למספר רב של שחקנים.

משחקים ממומניםעריכה

ניופטס נתמכת על ידי מספר חברות וארגונים, ולכן יש מספר משחקים ממומנים. משחקים כאלה מתווספים ומורדים לעיתים תדירות יותר מהאתר, ממשחקים רגילים. אין להם טבלת ניקוד גבוה, הם בדרך כלל כלים ביותר ממשחקים רגילים, וניתן להרוויח מהם NP כמו כל משחק רגיל. הם כוללים גם פרסום לחברה שמשלמת עבורם, כדי שיהיו באתר. מחלק מהמשחקים הממומנים, אחרי שהחוזה עם החברות שעבורם הם יוצרו תם, הורד כל התוכן הפרסומי, והם הפכו להיות משחקים רגילים (כמו למשל Toybox Escape או Turmac Roll).

משחקי PHPעריכה

באתר ישנם מספר משחקי PHP (שנגישים יותר לאנשים עם מחשבים איטיים), כמו "NeoQuest" ו- "Plushie Tycoon", כמו גם משחקי קלפים כדוגמת "Pyramids" ו- "Scarab 21". המשחקים NeoQuest ו- NeoQuest II הם משחקי תפקידים קלאסיים שבהם שחקנים נלחמים במפלצות ומביסים אויבים. Plushie Tycoon מדמה הקמת עסק שמוכר בובות ניופטס. בקטגוריה הזאת יש גם תשבץ יומי ("Faerie Crossword"), משחק קוביות ("Dice-a-roo") וגרסה של שולה המוקשים ("Neggsweeper").

בנוסף, מספר ינשם משחקים פתוחים למשחק של שני שחקנים בהם באותו הזמן כמו "Armada" או "Geos".

משימותעריכה

משתמשים יכולים לקבל משימות מאחת מהפיות הבאות: אש, אור, אדמה, אוויר, חושך, מים, מזרקה, חלל ואפילו ממלכת הפיות. במשימה, המשתמש נדרש להשיג חפץ מבוקש שמזוהה עם אותה פייה (כמו בגדים, חפצי קסם, קלפים וכו'). המשימות ניתנות באקראי, ומאוד מבוקשות.

כדי להפוך את המשימות למאתגרות יותר, המשתמשים לא יכולים להשתמש ב- Shop Wizard, שמאפשר לחפש בקלות חפצים בחנויות של משתמשים אחרים, במהלך המשימות. המשתמש צריך למצוא את החפץ בעצמו דרך מקור אחר או לבקש ממשהו עזרה. בנוסף, קיים פורום מיוחד, שעוזר למשתמשים למצוא את החפץ שהם קיבלו במשימה. כשהמשימה הושלמה, הפיות יעלו אחת מהיכולות של הניופט, כך שהוא הופך ללוחם יותר טוב בבאטלדום. פיית האש תגביר את העוצמה של הניופט, פיית האור תגביר את הרמה, פיית האדמה תאכיל ותרפא חיה אחת, פיית האוויר תגביר את המהירות, פיית החושך תגביר את נקודות הפגיעות (HP), פיית המים תגביר את ההגנה, פיית החלל תעלה את הרמה ב-4, ומלכת הפיות תגביר מאוד את אחת מהיכולות, או תגביר מעט את כל היכולות, באופן אקראי.

קשה מאוד, להשלים משימה נדירה של פיית המזרקה, אבל אם מצליחים בכך, פיית המזרקה מאפשרת למשתמש לצבוע את הניופט שלו בכמעט כל צבע אפשרי. מאחר והמחירים למברשת צבע לניופט נעים בין 100,000 ל- 2,400,000 ניופוינטים, המשימות האלה נחשקות מאוד.

משתמשים יכולים גם ללכת ל- Jhudora's Cloud או Illusen's Glade (לא ניתן ללכת לשני המקומות ללא הפסקה של 12 שעות), כדי לקבל משימות עם פרסים ברמות משתנות. ניתן להשתמש ב-Shop Wizard במשימות האלה, אך חייבים לבצע אותם תוך זמן מוגבל, וניתן להתחיל רק משימה אחת כל 12 שעות. ככל שמשתמש משלים יותר משימות ברצף, הוא מקבל פרסים יותר טובים, אך המשימות הופכות לקשות יותר, ודורשות חפצים נדירים.

תחרויות אומנות וכתיבהעריכה

בניופטס יש מספר תחרויות כתיבה ואומנות.

The Neopian Times, הוא עיתון שבועי שכולל סיפורים קצרים, טור עורך עם שאלות ותשובות, קומיקס (מונפש ורגיל), סיפורים בהמשכים ומאמרים. אם יצירה של משתמש מפורסמת בעיתון הוא מקבל גביע לחשבון שלו, כמו גם פרס אם זאת מהדורה מיוחדת של העיתון.

יש גם תחרות שירה פעמיים בשבוע בדרך כלל, וסיפור בהמשכים שמשתמשים יכולים לשלוח את החלק הבא של הסיפור. יש גם תחרות כותרות שבה המשתמשים צריכים להמציא כותרת מצחיקה לתמונה קיימת. משתמשים יכולים גם לשלוח תמונות של החיות שלהם שהם ציירו בשביל תחרות יופי, או להציג בגלריה, ליצור שלבים משלהם למשחקים מסוימים, או ליצור אתרים בניופטס (תיאורטית בשביל החיות שלהם) שנקראים petpages (אתרי חיה). כשמשתמש זוכה באחת מהתחרויות האלה הוא מקבל מדליה או גביע, ופרס של ניופוינטים.

אוספיםעריכה

הרבה מהשחקנים אוהבים לאסוף סוג מסוים של חפצים, מבין האלפים הקיימים באתר. ישנן מספר אפשרויות לבחור איזה חפצים לאסוף, ומספר דרכים בהם אפשר להציג את האוסף. שחקנים יכולים לבחור לאסוף חפצים נדירים, יקרים, בעלי נושא משותף (כמו חפצים ורודים, חפצים לפטפטפטים וכו'), או אהובים עליהם, ולהציג אותם ב"גלריה". (ניופטס הקימו לאחרונה מערכת גלריות רשמית, כדי לשנות את המצב שהיה לאחרונה, בו שחקנים הציגו את החפצים האלה בחנויות שלהם במחירים גבוהים מדי כדי שאף אחד לא יקנה אותם, מפני שזאת הייתה הדרך היחידה להראות את החפצים האלה). אפשרויות נוספות לאיסוף כוללות איסוף קלפים וירטואלים (ששונים מקלפי ה-TCG שקיימים במציאות), בולים ומטבעות שיכולים להיות מוצגים באלבומים שמיועדים לכך. ניתן גם ליצור Neohome, ולהציג בו חפצים ואוספים, או לעצב אותו כך שיזכה בפרס השבועי של הבית הניופאי היפה.

חנויותעריכה

בנוסף לחנויות הרגילות, כל שחקן יכול לפתוח חנות ולמכור את חפציו, בדרך כלל בשביל רווח, אחרי שהשיג את החפצים בזול ממקורות אחרים כמו חנויות של משתמשים אחרים או חנויות שמנוהלות על ידי המשחק. בחנויות שמנוהלות על ידי דמויות המשחק ניתן להתמקח על המחיר. הפעולה של קניית חפצים בחנויות הראשיות כדי למכור אותם שוב נקראת restocking, ויכולה להיות רווחית מאוד לשחקן עם מזל וחיבור אינטרנט מהיר. ניתן למכור בחנויות חפצים עד מחיר מסוים. חפצים נדירים ו/או יקרים יכולים להימכר דרך סחר חליפין או בית המכירות הפומביות.

ערכות נושא לאתרעריכה

ערכת נושא מוצגת בראשית ובסוף הדף במהלך הגלישה באתר. הערכת נושא הבסיסית היא צהובה עם כוכבים, שניתן לראות אותה בחשבונות חדשים, או כשלא מחוברים לאתר. בדומה לאווטרים, גם את הערכות נושא אפשר לאסוף, אבל מספרם נמוך בהרבה בהשוואה למספר האווטרים. חלק מהערכות נושא, כמו אלה ליום האוהבים או לליל כל הקדושים, ניתנות לאיסוף רק ביום מסוים בשנה. ערכות אחרות, כמו ערכת הנושא עם מערכות הכוכבים של אלתדור, זמינות אחרי שהושלמו דרישות מסויימות, אבל חלקן קשורות לעלילה (כמו גביע אלתדור או המדבר האבוד) וזמינות רק עבור מי שהשתתף בה. בנוסף לערכות שצריך לפצח אותם, גרסאות בצבעים אחרים של ערכת הנושא הבסיסית של האתר, זמינות לכולם ללא צורך באיסוף.

קהילהעריכה

אווטריםעריכה

בניופטס, אווטרים הם תמונות קטנות שניתן להשתמש בהם, בפורומים של האתר. התמונה מוצגת ליד ההודעות בפורומים של אותו משתמש. בדרך כלל, אווטר אחד או יותר נוצרים בשבוע. בנוסף לאווטרים הרגילים, יש כ-300 אווטרים סודיים שניתן לאסוף אותם, למעט 18 שלא ניתן להשיג אותם יותר. כדי להשיג את האווטר, המשתמש צריך לבצע משימה כמו לעבור ניקוד מסוים במשחק, לבקר בדף מסוים, להצמיד לחיה שלו נשק מסוים, או לעתים נדירות, האווטר מתקבל באופן אקראי. כמה מהאווטרים קשים להשגה, או יקרים מאוד, כמו ה-Super Attack Pea אווטר, שיכול לעלות 350 מליון NP. כמה מהאווטרים דורשים מספר חפצים. חלק מהם לא ניתנים להשגה עוד, מכיוון שהם ניתנו בעלילות ישנות. כמה מהאווטרים הם עונתיים, כלומר ניתן להשיג אותם רק בימים מסוימים בשנה, כמו האחד באפריל. יש טבלת ניקוד גבוה, שמציגה את המשתמשים עם הכי הרבה אווטרים באתר. אין מדריכים פנימיים שמסבירים איך צריך להשיג אווטר מסוים, אבל יש מדריכים כאלה באתרי מעריצים רבים. חלק מהמשתמשים מנסים רק לעבור רף מסוים של אווטרים שהם קבעו לעצמם, כמו למשל 100 אווטרים. רוב גילדות האווטרים נוצרו על ידי אנשים שאספו כבר 250 אווטרים. אולם, חלק המשתמשים מנסים רק למצוא אווטר שיתאים לדברים שהם אוהבים, שהם לא אוהבים או אפילו למצב רוח שלהם. אם משתמש בוחר את ה- "I *Heart* Sloth", אולי הוא נוהג כך, מפני שהוא תומך של כוחות הרשע. אם הוא בוחר "Disco Aisha", הבחירה אולי נעשתה כי הוא אוהב לרקוד, או אוהב דיסקו.

גילדות עריכה

משתמשים עם תחומי עניין משותפים יכולים ליצור או להצטרף לגילדות, שבדרך כלל מבוססות על נושא מסויים, כמו לחימה בזירת הקרבות, הערצה של אספרגוס, או נושאים שלא קשורים לניופטס כמו הערצה למפורסמים. כמה גילדות מוקדשות למטרה מסוימת, כמו לעזור למשתמשים להרוויח NP, לאמץ ניופטים נטושים, איסוף אווטרים, משחק תפקידים וכדומה.

ישנו פורום בכל גילדה, שנגיש רק לחברים בה. חלק מהגילדות פרטיות ונגישות רק אחרי הזמנה מהבעלים שלהם. כדי להתקדם בדרגות בגילדה, צריך לעמוד בדרישות, ששונות מגילדה לגילדה. בנוסף ישנה המועצה של הגילדה, שלחברים בה יש סמכויות מורחבות יותר בניהול של הגילדה (כמו הוספת סקר או מחיקת הודעות). המועצה כוללת ארבע מקומות בנוסף למנהיג הגילדה, ופופולרית בקרב שחקנים שאפתניים. הודעות בגילדה נשמרות בארכיון, כדי למנוע כל פעילות מפוקפקפת.

NeoBoardsעריכה

ניובורדס, הם הפורומים הרשמיים של ניופא, ומתפתחות בהם קהילות קטנות של שחקנים. שיחה בפורומים חייבת להיות קשורה לניופטס, ולא לכלול נושאים כמו רומנטיקה, פוליטיקה או דת. הפורומים מפוקחים בכל ימות השבוע על ידי צוות האתר. פילטר מובנה באתר, מונע ממשמשים לכתוב הודעות עם תוכן לא הולם. בנוסף לפורומים הרגילים, יש גם פורום פרימיום, שנגיש רק למשתמשי ניופטס פרימיום, ופורום עלילה, שנושאו משתנה בהתאם לעלילה הנוכחית באתר. במקרה ועלילה כזאת לא קיימת, הפורום יורד מהאתר. בנוסף לאווטרים, דרך קוד מיוחד, ניתן לשנות את הגופן של ההודעות.

NeoMailעריכה

ניומל הוא מערכת מסרים אישית בתוך המשחק, שדומה לאימייל רגיל. משתמשים יכולים לכתוב הודעות למשתמשים אחרים או ליצור "Neofriends", שהם יכולים לשלוח להם חפצים, או לראות מתי הם מחוברים לאתר. כמו שאר התוכן מהמשתמשים באתר, גם הניומלים מפוקחים, כדי שיתאימו לכל המשפחה. משתמשים יכולים למנוע ממשתמשים אחרים לשלוח אליהם הודעות.

כמות המיילים שמשתמש יכול לשלוח ביום, או להחזיק אצלו בארכיון מוגבלת, כדי להוריד את העומס מהשרתים ולמנוע ספאם. בנוסף למיילים ממשתמשים אחרים, צוות האתר שולח מיילים רשמיים מהחשבון theneopetsteam כדי להודיע למשתמשים על זכייה בתחרויות, או כדי לעקוב אחרי מכירות פומביות.

ניופטס פרימיוםעריכה

גרסה מורחבת של האתר, שזמינה עבור תשלום של $7.99 (אמריקאי) לחודש, או $69.95 לשנה. חבילות שונות של השירות הזה, יכולות לכלול גם שירות גישה לאינטרנט דרך מודם. עם החברות פרימיום, פרסומות חיצוניות מורדות מהאתר, והמשתמש מקבל כל מיני יתרונות כמו NP, תיבת מייל שנגמרת בסיומת neomail.com, פורטל שניתן להתאמה אישית, יותר אירועים אקראיים, כרטיס גירוד שבועיות והשתתפות בבדיקות הבטא של המשחקים החדשים באתר. כל היתרונות האלה זמינים רק בזמן חברות הפרימיום, ואם היא מופסקת האתר חוזר למצבו הרגיל.

קניון ההתאמה אישית של ניופאעריכה

בשמו המקוצר קניון ה- NC (קיצור של Neopian Customisation), הוא קניון שמאפשר לקנות חפצי התאמה אישית. כרגע הוא בשלבי בטא, ויש בו כ- 20 חפצים שזמינים לקנייה תמורת 100-200 NeoCash. ניתן יהיה להשיג NeoCash בתום שלב הבטא, תמורת תשלום כסף אמיתי דרך שירות PayPal. דבר זה מהווה מוקד ער לויכוחים, האם האתר מפסיק לאט לאט להיות אתר חינמי שפתוח לכולם.

קישורים חיצונייםעריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית